lördag 16 februari 2013

Bakblogg

Nu när Robban fixar städet så kan blogMadame BAKA!
Paj till exempel! Till lördagskvällens mums! Det blir min mammas snabb-paj-recept

Så här gör jag:
Skiva nåra äpplen o strö över nån matsked socker o lite kanel efter tycke i smörad form

Strö över en massa bär om du har hemma, o lust, t ex hallon o blåbär eller plommon eller ...

Blanda lika delar mjöl o socker

Strö över

Hyvla över SMÖR

Sjussssssss in i ugnen!

Sen äter man upp alltihop, den knäckiga mumsiga pajen med lite grädde på en gång!
..................................................................................................................................


2 kommentarer:

  1. så brukar jag göra snabbpaj jag emd. Enkelt och göttigt

    SvaraRadera
  2. JAg tänker minsann göra den idag :) Ser ju så smarrigt ut.

    SvaraRadera