måndag 23 maj 2011

Vakkat, MammaMia hemma igen och en kul bild

I dag var jag hemma från jobbet, har vakkat! Vård av sjuk katt. Fast chefen sa att det finns inte i personalsystemet så det fick bli flex ... Och så kom hon då äntligen hem, den lilla Mia. Hon gillade INTE att vara på sjukhus! Satt o surade hela tiden längst in i sin bur och inget gullande o kel kunde beveka henne. Och absolut ingen mat! Hon är i alla fall någorlunda pigg och mår inte illa. Har fått några små tabletter med sig hem och lämplig mat.
Tänkte nog att: när hon kommer hem ...  DÅ börjar hon ÄTA ...  Men ICKE. Snabbt göra sig hemmastadd, pussa de andra kissarna - Kattungarna blev ALLDELES FÖRSKRÄCKTA och DUBBELT SÅ STORA med svansar som FLASKBORSTAR när de fick se mamma. Fast efter ett tag så kände de igen mamma och började gooooosa. Men då blev Mia trött och har sovit som en sten i 6 timmar! Hon har säkert inte sovit en blund på sjukhuset - stackars liten. Bara hon börjar äta nu också .... Ack ack ack. Jag har ju oxo Biggis o Bus, som inte heller har någon aptit och som mår illa från o till. Ack ack ack ...

Men här kommer i alla fall en kul grej, mitt i alla bekymmer, från min skrivpulpet, som fastnade på bild häromdagen:
När man skruvar på pennan får man hjälp med multiplikationstabellen!


1 kommentar:

  1. Vad skönt att Mia äntligen fått komma hem!! Hoppas dina kissar kryar på sig! Här har både Bullen & Lilleman frisknat till, däremot är jag fortfarande hångig och har ont i magen, men de går nog snart över, huvudsaken är att kissarna mår bra! // kramar mia & LiLo

    SvaraRadera