tisdag 18 mars 2014

Konversation

Åt lunch med min tidigare granne Mrs S i veckan. Och då har man ju såååå mycket att prata o skvallra om när man inte ses så ofta.

- Och hur mår nu ungarna? frågade Mrs S
- Jo de mår säkert jättebra tror jag
- Och hur har det gått för dem med allt?
- Åh, jag får rapporter varje vecka från deras familjer ....
- Jasså, de ringer så ofta då.
- Njaaa, jag får meddelande ...
- Aha, allt det där med Internet förstår jag. e-post o så
- De skickar bilder oxo! berättar blogMadame vidare
- Men de bor ju så nära dig ... så ni ses väl ofta ...
Nu hejdade sig blogMadame och tänkte att Mrs S kanske började bli lite förvirrad ...
- Nja, fast ungarna bor ju inte här längre ... en bor i Huskvarna o en i Lindsberg och ....
- HAR DE FLYTTAT???? SÅ LÅNGT!!! utbrast Mrs S
- Jo, de var ju 12 veckor nu för tre veckor sen och då är de redo att flytta, förklarar blogMadame
Nu tog Mrs S en låååång tankepaus och såg helt bestört ut ...
Och blogMadame som är en uppmärksam go vän, kom oxo av sig i berättandet .... men fortsatte
- Ja, kattungarna! ... och en har flyttat till Alingsås ...
Nu sprack båda våra ansikten ut i präktiga leende från öra till öra och skrattet fyllde den lilla restaurangen ända bort till dörren!

Sen redade vi ut alla familjeförhållande ordentligt rörande både två och fyrbenta ungar i lugn o ro 
och det var en sån lång och trevlig lunch så det kan du aldrig tro!

.....................................................................................

1 kommentar: