onsdag 1 maj 2013

Sköna maj välkommen!

Äntligen! Efter en hel månad + blog-torka.
blogMadame börjar vakna till liv efter vinter o köldkoman som hållit ett hårt grepp i år. Tuffare än vanligt med dessutom många bekymmer o influensor o blessyrer o jaaaaa USCH säger jag bara!!!! Bort bort bort allt det gamla! Nu är våren här: HURRA HURRA HURRA. Å hej o hå o hopp o skutt.
Och trädgården vaknar så sakteliga oxo. Isen har smält i dammen och de första salamandrarna har redan flyttat in! Och blogMadame har smitt PLANER!
Ska renovera altanen o bygga ut den o bygga  ......  KATTGÅRD! Kissarna blev rent tokiga när jag berättade det. De sitter som klistrade vid dörren redan och när solen ligger på och jag öppnar hänger de sig tätt tätt intill nätdörren o bara väntar ...
En dag fick Kappi följa med matte. UT, utan koppel o halsband ... Snacka om FÖRVÅNAD KATT! Kappi förstod rakt ingenting, var han var eller hur världen plötsligt förändrats ... så han pratade oavbrutet med matte HELA TIDEN. Behövdes ingen pingla på halsband inte - bara lyssna efter lille Kappis BRÄÄÄÄH BRÄÄÄH, MÄÄÄÄH (Kappi säger inte MIAU utan bräker som en liten get).... vilket betyder: MATTE, MATTE SER DU MIG NU MATTE, ÄR DU DÄR MATTE, TITTA PÅ MIG NU MATTE, NU GÅR JAG BAKOM BUSKEN HÄR, KAN DU SE MIG NU IGEN MATTE ...

Och så kommer nya månadsbilden! Det är mitt yngsta barnbarn Jack (4,5) som gav mormor en sån fin teckning. Den föreställer mormor som spelar piano och alla mormors fem kissar som lyssnar!


GLAD MAJ!
..................................................................................................................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar