lördag 7 april 2012

Tawalli's Liv Tyler - Missan

Ja visst är det Tawalli's Liv Tyler alias Missan som kom hem till Nalle häromdagen  >>>>> för att bo över hela påskhelgen! Det var en bestämd dam som klev ut ur buren i hallen. Med FRÄÄÄÄÄS och ljuva moooorrrrrr visade hon sitt temperamentsfulla JAG ända ut i de rödaste hårstråna - och klev in i NALLES (!) "väska" .... och tänke minsann INTE lämna ifrån sig den i första taget. BASTA!


Nalle vart väldigt överraskad!
- En ny katt!!! Hmmmmm ... HURRA!!! Vaddå ... min syrra???? Nääää ... det är ju Linda - o Kappi - brorsa ??? eller vaddå. Jag förstår ingenting. Kan man leka med henne? Farlig??? Va STOR hon är ... dubbelt så stor som ... jag ... Jag hämtar min boll!
Ja, å så hämtade Nalle sin älsklingsboll o bjöd in Missan. Nalle petade fram bollen mot Missan en liten bit i taget... och så morrade Missan lite i basen. Och Nalle vart så förvånad och förundrad o såg ut att grubbla på hur han skulle ta sig an denna nya spännande varelse som kommit hem till honom.
Hur som helst, efter någon dag så börjar de kommunicera på katters vis på ett vänskapligt o kärvänligt sätt. Missan börjar bo in sig och rullar gärna runt i mattorna o undersöker skåp o hyllor och springer efter Nalle för att se vad han har för sig.
Så tog leken fart! Och i går så blev det stor kalabalik när båda jagade en förlupen boll o jakten gick rätt genom vattenskålar och matskålar så vattnet flög uppför väggarna och torrmaten hamnade i hela köket och Missan TAPPADE EN KLO!!! Hur kan det gå så galet??? Och inget märktes speciellt på Missan, men det såg ju inte så bra ut i foten. Så det blev en runda till veterinären i dag på förmiddagen. Och veterinären sa OK, inga problem. Hela klon med pulpa och allt är borta. Rent o fint. Bara att vänta så växer det ut en ny. Ja, det kändes skönt och så åkte vi hem igen - i Nalles väska - Ja, det var ju så att det var stört omöjligt att sätta Missan i hennes egen bur när vi skulle åka till veternären. En sån STARK katt och såååå ENVIS!!! Jag slet mig rent svettig och när jag äntligen fått in hela kisse ... så gjorde hon en elegant kullerbytta o smet ut under armen ... PUST PUST. Och så satte hon sig bredvid mig och Talade verkligen om att hon tänkte verkligen absolut inte gå in i sin egen bur. Möjligen skulle hon kunna tänka sig Nalles ... och i Nalles väska hoppade hon in! Så var det med det. Kära familjen Missan, det ska bli ett nöje att se er sätta in Missan i sin bur när hon ska åka hem igen ....
Missan är en UNDERBAR kisse! Hon gosar med oss alla, spinner, kelar och leker o småbusar med Nalle. Det kommer att bli jättetomt när du reser hem, Missan!




Kom Missan ska vi leka med myntakudden. Den får du av mig!
PUSS!!!
 
MISSAN MISSAN MISSAN MISSAN MISSAN

2 kommentarer:

  1. Så skönt att läsa att allting gick bra. Och som jag sa, alltid en gång för mycket hos vet. än för lite.
    Puss på er alla och kram

    SvaraRadera