fredag 17 februari 2012

KATTUNGAR!!!!

I dag blir det riktig kattungefrossa i bilder. Har hälsat på Eva i Göteborg, som jag berättat om i bloggen för några veckor sen när hennes Essie fick fem fina bäbisar. Vi hade en jättemysig lunch och jag tog MASSOR av bilder förståss. Dom små liven är ju bara så obeskrivligt goa och så blir man ju så kattungesjuk o minns förra våren med Mias första kull ....
Å det är minsann inte lätt att ta bilder på kattungar i 5-veckors åldern!!! Inte står de stilla en sekund inte ... nääää hoppar, skuttar, springer, tittar än åt ena hållet o än åt ett annat o så vänder de rumpan mot kameran JUST som jag hade en DRÖMBILD i fokus ....  Jaaaa .... SÅ är det! Därför är det blandade bilder: relativt stadiga och resten "rörliga". Om du vill se FINA BILDER på bäbisarna en och en och se JÄTTEFINA FILMER som Eva och hennes dotter tar på kissarna hemma hos sig så ska du gå in på deras blogg o titta.








Det här är huskatten Ceasar, en långhårig tjusig kisse som spanade efter dom små pälstussleksakerna och som fiskade efter dom i OSTEN. - Det kan ju var nån kvar där inne ...
När kattungarna leker i OSTEN kan du se på Evas blogg! Tre färska filmer i dag!!!






- Jag vet va jag vill bli när jag blir STOR katt: FLYGARE
....  FLYGARE ME KLÖÖÖÖÖÖÖÖS .....
 


GULLUNGAR!
Den fina fina kattmamman Essie!
Tack Eva och Therese för en härlig dag!
 SE* Sweet Joy Brittisk korthår

3 kommentarer:

  1. Åhhh vad man blir sugen!!! Älskar den lilla chokladpaddan(vad annars )......Essie är från Annelie va...släkt med min Bella?? Vad heter fadern till dessa små godingar?? Lyckos dig som fick träffa dem live!!//Kramiz

    SvaraRadera
  2. Tack själv Lena för ett jättetrevligt besök, det alltid lika trevligt att träffas! Det blev väldigt fina bilder på både stora och små katter. Jag kanske lånar någon av dem om det är ok, Bradley är så söt på en av dem.
    Kram

    PS Mia, pappan heter S* Special Cats Pontus, en väldigt fin chokladhane.

    SvaraRadera
  3. Aha..de e ju den Lotta planerar att para Naschi med så småning om ;)...Mamman är hon hon helsyster med Lottas Suzie?? Har ju oxå en blåpadda från Annelie Bella( Obella Caramella).

    SvaraRadera